phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
את הדיון פתח יו"ר 'טהרת המשפחה' הרב חיים לוי שסיפק סקירה מהירה על 29 הפרויקטים שמוביל 'טהרת המשפחה' ברחבי הארץ. הרבנים והפוסקים דנו בשורת סוגיות הלכתיות והעלו פתרונות מעשיים הקשורים בכשרות השוטפת של עשרות מקוואות ברחבי הארץ.
24/04/2023

ותשועה ברוב יועץ: עשרות רבנים מורי הוראה מומחי טהרה התכנסו לדיון מיוחד במשרדי 'טהרת המשפחה' בירושלים לדיון תקופתי אינטנסיבי וארוך שעסק בשורת סוגיות העומדות על הפרק הקשורות בענייני כשרות המקוואות. הרבנים הביעו את עמדתם בנוגע לפתרונות הלכתיים מוצעים שהועלו ע"י רבני 'טהרת המשפחה', והתפעלו מההיקף העצום של הפעילות ממטולה ועד אילת, לשמירה על ערכי הטהרה בישראל.

את האסיפה ניהל יו"ר 'טהרת המשפחה' הרב חיים לוי אשר בפתח הדברים הציג את כלל הפעילות העניפה במחלקות הבניה והשיפוצים של המקוואות. הרב לוי סיפר למשתתפים כי בתקופה זו הצוותות עסוקים ב-29 פרויקטים שונים של שיפוץ ובניית מקוואות בכל רחבי הארץ. לאחר מכן הוצגו לרבנים הנתונים הרבים של פעילות מחלקת הכשרות והתקיימו דיונים הלכתיים מעמיקים במגוון נושאים שעלו על הפרק.

במהלך הדיונים הועלתה שאלה מרכזית חמורה מאוד בדיני מקוואות שהדיינים נדרשו לעסוק בה בכובד ראש. הדיונים נמשכו שעות ארוכות ובמהלכן הוצגו לרבנים שאלות שצפו בפעילות מערך הכשרות של 'טהרת המשפחה' שבמשך כל השנה עורכים מבדקים למקוואות ברחבי הארץ, מאתרים ליקויים הלכתיים, ומבצעים תיקונים באופן שוטף. יש לציין שלאורך השנה צוותי השטח של טהרת המשפחה בודקים כ-700 מקוואות, כאשר בכל מקווה שבה מאותר ליקוי צוות של בעלי מקצוע בליווי צמוד של הרבנים נכנס על מנת לבצע את התיקונים הנדרשים.

לרבנים הוצגה העשייה הנרחבת של הרבנים הבודקים שליט"א שעמלים על טהרת עם ישראל וביקשו לחזק את ידיהם של הצוותות שנוסעים בכל שנה מאות אלפי ק"מ מאילת ועד מטולה ובודקים מקווה אחר מקווה, באופן יסודי ומקצועי, מתקנים את הטעון תיקון, ופותרים בעיות שונות שמתגלות במסגרת הבדיקות.

בדיון ההלכתי השתתפו הגאונים הגדולים שליט"א, רבי שמחה בונים ש"ץ, רב דחסידי גור, רבי יעקב וינגרטן רב דחסידי רחמסטריווקא, רבי יחזקאל דרמבדיקר רב דחסידי באיאן, רבי אהרן זיכרמן,  רב דחסידי בעלזא, רבי משה ברנדסדורפר רב דחסידי תולדות אברהם יצחק, רבי מרדכי גרוס, רב בשכונת רמות, רבי יעקב לנדו, שליחו של הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א, רבי אהרן אויערבך, בנו של נשיא טהרת המשפחה הגאון רבי 'מרדכי אויערבך'. מי שהציגו את האתגרים ואת המענים ההלכתיים היו רבני טהרת המשפחה שליט"א, הרבנים הגאונים הרב ישעיה פויפר, הרב מנדל רנד, הרב אפרים לייכטר, הרב יצחק שטינמן, הרב זאב לוי.

יו"ר 'טהרת המשפחה', הרב חיים לוי סיכם את הדיון ואמר כי כשרות המקוואות מצריכה מומחיות מיוחדת שמשלבת ידע הלכתי מעמיק וניסיון בשטח. "אנחנו רואים שבתחום הזה של כשרות המקוואות לא מפסיקים ללמוד. וגם 80 שנה אחרי ש'טהרת המשפחה' קם, יש לא מעט אתגרים חדשים שעולים מהשטח, ודווקא הניסיון הרב שלנו בשטח מאפשר לנו למצוא פתרונות שיבטיחו את כשרות המקוואות. העובדה שכל גדולי הפוסקים מתאספים כאן מאפשרת לנו לפתור שורה של סוגיות שהצטברו בקרב הרבנים שמסתובבים בשטח ולספק את המענים הטובים ביותר למען טהרת עם ישראל".