phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
המקווה החדש נחנך בהתרגשות ובשמחה ויתחיל לפעול למען תושבות המקום.
11/12/2022

ביום ראשון התקיים טקס חנוכת מקווה הטהרה ביישוב עץ אפריים בהשתתפות ראשי המועצה, מנהלי "המרכז הארצי לטהרת המשפחה", התורמים הנכבדים ותושבי היישוב שמונה מעל 1000 משפחות.

הרב חיים לוי, יו"ר המרכז, פתח את האירוע בדברי ברכה למשתתפים וציין את שיתוף הפעולה עם היישוב והאכפתיות שלהם על מנת לקדם את הפרוייקט. "בפרוייקט זה השקענו למעלה ממליון שקלים על מנת לבנות מקווה טהרה בסטדנרט גבוה כדי להעניק חוויה מעצימה וטובה מתוך מחשבה שזה מה שיגרום לעוד נשים לקיים את המצווה החשובה. המקווה גם נבנה בהידור הלכתי. לא חסכנו דבר על מנת להשלים את הפרוייקט בהקדם האפשרי והתוצאה מעידה על כך. תודה לתורמים היקרים, שותפינו האמיצים, על התגייסותם להרבות טהרה בעם ישראל".

מר יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, ציין בדבריו שכל בניה בארץ ישראל היא קדושה וחשובה, כל שכן בחבל ארץ התנ"ך - בשומרון. הבניה הכי חשובה זה מקווה טהרה וזאת מעלה גדולה ביותר שמקדשת את היישוב עץ אפרים, את השומרון ואת ארץ ישראל כולה. "זהו המקווה העשירי שאנו בונים בשומרון בשנים האחרונות בשותפות עם "המרכז הארצי לטהרת המשפחה". תודה על השותפות המיוחדת שבזכותה מהפיכת המקוואות בשומרון לא נעצרת. אני לא מכיר ארגון שפועל בכזאת אכפתיות ורצינות על מנת שפרוייקטים יצאו לפועל. זה אחד המקוואות הכי מפוארים שראיתי. רואים ומרגישים את ההשקעה כך שכל אישה תרגיש מיוחדת ומלכה".
 
נציגה מטעם תושבי עץ אפרים נשאה אף היא דברים: אירוע חנוכת המקווה הוא אירוע מכונן ביישוב. היו הרבה אירועים לנשות היישוב אבל אירוע זה הוא המרגש מכולם. הרחיבו את המקווה ולא רק שיפצו כדי שיתאים לכל משפחות היישוב. כשנשים הגיעו לראשונה למקווה הן אמרו שזה מקווה מיוחד, לא דמיינו שזאת תהיה התוצאה. תודה ל"טהרת המשפחה", למשפחות התורמים ולמועצה".
 
יו"ר המועצה מקומית, מר אבי רואה: "כבוד בשבילי שתוך מספר חודשים מאז שנכנסתי לתפקיד מסיימים פרוייקט כזה. כמובן שרוב העבודה נעשתה על ידי קודמי בתפקיד, מר משה כהן ועל כך תודתנו. השתדלתי לדחוף כדי שהפרוייקט יסתיים במהירות האפשרית והנה אנו זוכים לחנוך את המקווה שיצא מדהים ביופיו".
 
המקווה נבנה בעזרתם הנדיבה ובתרומתם החשובה של צאצאי משפחת כ"ץ לעילוי נשמת אמם / סבתם מרת רות ב"ר יעקב מאיר זכאי ע"ה שהעמידה דור ישרים מבורך לתורה, אמונה ויראת שמים במסירות ואהבה אין קץ. נלב"ע כ"ג חשוון התשפ"א.