phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
אחרי 80 שנים של מעגל טהרה בלתי פוסק, ב'טהרת המשפחה' מסכמים שנה נוספת של עשיה. 12 מקוואות שנבנו או שוקמו בשנה האחרונה, עשרות אלפי טבילות, כאשר הכל יחד ממחיש את הזכויות העצומות של מפעל הטהרה הגדול בעולם.
15/09/2022

כל חודש מחודשי השנה החולפת נדלק אור חדש באחד מיישובי הארץ - אור חדש של קדושה וטהרה. מדובר בהיקפי שיא של פעילות המרכז הארצי לטהרת המשפחה. 80 שנה אחרי שהמרכז הוקם, הוא ממשיך לפעול במלא הכוח על מנת למלא הייעוד שהטילו עליו גדולי ישראל: להרבות טהרה בישראל.

בצוחר, במלילות, בתירוש, ובמשען שבדרום, בדובב, שפר, נווה זיו, תל תאומים שבצפון, בשבי שומרון ובכרמי צור שבאיו"ש, וכסלון וצלפון באזור בית שמש, ב-12 יישובים בכל רחבי הארץ עמדו יהודים יקרים ומחו דמעה מול המקווה החדש שיכניס טהרה אל תוך ביתם.

בחלק מהיישובים מדובר במקוואות חדשים לגמרי, כאלו שמעולם לא היה בהם מקווה טהרה, בחלקם מדובר במקוואות ישנות, חלקן נותרו כמות שהן מאז קום המדינה. הקמת ושיפוץ המקוואות לא פגמה בפעילות השוטפת של המרכז; צוותות של רבנים המשיכו וממשיכים לצאת מידי יום ביומו אל כל רחבי הארץ, מפקחים ובודקים את כשרות המקוואות, מוודאים כי מערכות התפעול תקינות וכשישנה בעיה – בטהרת המשפחה דואגים גם שיהיה מי שיתקן אותה, על כל המשתמע מכך – תפעול, תחזוקה תיקונים וכל הסובב. על הפעילות הזו מפקח נשיא המרכז הארצי לטהרת המשפחה הגאון הגדול רבי מרדכי אוירבך שליט"א, המעורה בכל הנעשה והנשמע מפעולות המרכז.

שמונים שנים חלפו מיום הקמתו וייסודו של המרכז הארצי לטהרת המשפחה ועד ימינו אנו. בעיצומם של ימי החושך השחורים של השואה הנוראה עמדו גדולי ישראל בעיניהם הצופיות למרחקים וייסדו את הגוף שיהווה בסיס לקיום הטהרה בישראל.

מאז, שמונים שנים רצופות, נמצאת טהרת המשפחה בליבת הטהרה בישראל. במאות רבות של ערים, מושבים, יישובים, קיבוצים, התיישבויות ובכל מקום שרק ניתן להעלות על הדעת, מדן ועד באר שבע ומקריית שמונה ועד אילת, בצפון, ובדרום, בערי הפריפריה המרוחקים וביישובי קו האמצע – הכתובת לטהרה ברורה; מי שיפעל ויעמול ללא לאות כדי להרבות טהרה בישראל הוא המרכז הארצי לטהרת המשפחה, כאשר מי שמנצח על המלאכה הוא הרב חיים לוי שליט"א, יו"ר המרכז הארצי לטהרת המשפחה.

מאז תש"ב ועד תשפ"ב אין יום ללא עבודה אינטנסיבית; רק כדי לקבל מושגים על היקפי הפעילות האדירה של המרכז – בעצם ימים אלו פועלים אנשי המרכז בשלבים שונים של הקמת שלושים (30!) מקוואות בעשרות יישובים ברחבי הארץ.

לא בכדי גדולי ישראל זצוקללה"ה ולהבחל"ח שליט"א, מכל העדות, החוגים, המגזרים והקהילות, סומכים את ידיהם כבר שמונים שנה ברצף על טהרת המשפחה. הם יודעים היטב כי כל פניה וכל בקשה מטופלת באופן נמרץ, במסירות נפש, כשפעילי המרכז לא נחים ולא שוקטים לרגע עד להעברת רוח הטהרה במקום נוסף בארץ.

עם המבט קדימה פונים בטהרת המשפחה לקראת שנתה ה-81, עסוקים עד מעל ראש בבנייתם וייסודם של עוד 30 מקוואות, נאמנים להגדרתם של כל גדולי ישראל, בכל השנים: מרבים טהרה בישראל.