phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
במשך 60 שנה ב'משען' שבמועצה האזורית חוף אשקלון, השתמשו באותו מקווה טהרה, בשבוע האחרון, המושב לבש חג לקראת חנוכת הבית למקווה הטהרה ששופץ מהיסוד • הרב חיים לוי יו"ר טהרת המשפחה: "אנחנו רואים במוחש שכאשר נבנה מקווה מפואר ומתוקן, זה מרבה טהרה בישראל".
05/09/2022

מרבים טהרה בישראל: במשך 60 שנה שהמקווה הוותיקה ביישוב משען שבמועצה האזורית חוף אשקלון לא שופץ. ביום שני כ"ה אב, אחרי חודשים ארוכים של עבודה, המשימה הושלמה, ושיפוץ המקווה הישן 'מקווה תמרה'– הושלם. היישוב כולו לבש חג לקראת המאורע ההיסטורי וציבור גדול ונרגש הגיע להשתתף באירוע המיוחד.

סיפורו של המקווה, מתכתב עם סיפורו של היישוב הפסטורלי הסמוך לאשקלון. לפני כשישים שנים, נבנה במושב מקווה טהרה צנוע – מקווה שהפיץ את אור הטהרה סביבו לתושבי המושב והסביבה. השנים חלפו ונתנו את אותותיהם במקווה, שאט אט הלך והתפורר. מראהו המוזנח, העזובה שפשתה בו והמצב הגרוע הכללי שלו, הפכו את המקווה לכזה שאינו ראוי לשימוש, וזעקת תושבי המושב הדהדה בחלל: הם רצו מקווה. הם רצו טהרה.

לוואקום הזה נכנסו אנשי ארגון טהרת המשפחה, שכבר 80 שנה בונים מקוואות בא"י. אנשי הארגון גייסו את הציבור הרחב וקיבצו את חלקו הארי של הסכום העצום שנדרש לשיפוץ המקום. את יתר הכסף הנדרש גייסו בני משפחות בנימני ופוטוק לזכר הוריהם וסביהם, ובטהרת המשפחה יצאו לדרך: המקווה שוקם ושופץ ברוב פאר והדר, ברמה המקסימלית ובאופן המיטבי והמזמין ביותר.

במעמד חנוכת הבית השתתפו הרב חיים לוי שליט"א, יו"ר טהרת המשפחה, מנכ"ל הארגון הרב עקיבא וינר שליט"א, הרב יעקב אביטן שליט"א, הרב האזורי ושר הדתות לשעבר, הרב זוהר נדף שליט"א, רב המושב, מר איתמר רביבו ראש מועצת חוף אשקלון, מר מיכאל גוב סמנכ"ל משרד הדתות, התורמים היקרים למשפחות בנימיני ופוטוק הי"ו, רבני המועצה וקהל רב.

נציג משפחות התורמים עו"ד בנימין פוטוק עמד על גודל הזכות לתרום לשיפוץ המקווה. "דווקא במקום בו ישנו מקווה קיים וישנו ביקוש למקווה, הזכות היא גדולה יותר, מאחר ומדובר במקום בו הטהרה קיימת, ורק קושי טכני הוא זה שמעיב על השימוש במקווה".
"במקום כזה" הדגיש עו"ד פוטוק "הצורך לתקן את הדבר גדול שבעתיים, שכן במקום בו היה מקווה, ויש רצון להיטהר, חלה עלינו החובה והאחריות לספק את הכלים למנוע את גדיעת הטהרה באיבה".

הרב אביטן שליט"א נשא דברים נלהבים באומרו כי "זכיתי בשנתיים האחרונות לבקר בכמה וכמה חנוכות של מקוואות טהרה ששוקמו ונבנו על ידי טהרת המשפחה, וניתן לראות כיצד הם משקיעים את הכל מכל הלב", כשאחריו החרה-החזיק ראש המועצה מר רביבו שאמר כי "אני מתפעל לראות כיצד למרות התקציב הדל בטהרת המשפחחה מתגייסים בכל פעם מחדש לגייס את עם ישרלא כולו כדי להרבות טהרה בישראל".

את האירוע חתם יו"ר טהרת המשפחה הרב לוי שליט"א שחיזק את הקהל בדברים ועמד על חשיבות ריבוי הטהרה בישראל. הרב לוי סיפר לנוכחים כי לאורך השנים רואים במוחש עד כמה חשוב להפצת הטהרה בישראל, שהמקוואות ייבנו ברמה הגבוהה ביותר. "אנחנו רואים שכאשר המקוואות משופצות, מחוממות כמו שצריך, ובנויות בצורה מפוארת ומהודרת, יש הרבה יותר שימוש במקווה ולעיתים הזינוק הוא פי שתיים ושלוש מהמצב לפני השיפוץ" אמר הרב לוי. "בזכות המאמצים שאנחנו עושים לבניית ושיפוץ מקוואות, אנחנו מצליחים בס"ד להרבות טהרה בישראל ולהכניס עוד ועוד למעגל הטהרה למען עתיד הדורות הבאים".