phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
אירוע מרגש של חנוכת מקווה הטהרה המשופץ התקיים במושב שפר הסמוך למירון במועצה האזורית מרום הגליל.
14/03/2022

המקווה נבנה ע"י "טהרת המשפחה" כהנצחה עבור הרוגי אסון מירון בל"ג בעומר האחרון.

באירוע השתתפו גם נציגים מהמשפחות ששכלו את יקיריהם באסון שראו לראשונה את שלט ההנצחה המיוחד שהוצב במקום. המקווה נחנך לאחר שבמסגרת קמפיין מיוחד של העמותה נאספו מאות אלפי שקלים למימון הבניה.

המושב שפר הוקם ככפר עבודה עבור עולים מתימן, ניטש כעבור שנים אחדות ואוכלס מחדש בשנות ה-60 בעולים מצפון אפריקה. כיום האוכלוסיה במקום מעורבת. המקווה שהיה קיים במקום עשרות שנים כבר היה מיושן ולא ראוי לשימוש- ועל כן עמותת "טהרת המשפחה" נרתמה לסייע במימון ובבניה. בגלל המיקום הסמוך למירון הוחלט כי המקווה יהיה הנצחה עבור ההרוגים באסון בפרויקט שיפוץ נרחב בעלות של כ-850,000 שקלים. בסופו של דבר – הסכום כולו גויס  כשתורם אחד נוסף השלים את הסכום הכולל לע"נ נשמת חמותו.

המקווה שנחנך אמש נבנה ברמה גבוהה ובעיצוב וגימור של ספא ולובי של מלון. המקווה המפואר שם דגש על חווית הטבילה של האישה ולא רק על עצם קיום מצוות הטבילה החודשית. באירוע אמש השתתפו הרב יוסף אלמישאלי - רבה של מועצה אזורית מרום גליל, הרב שמעון דהאן - רב המושב, הרב אליהו דדוש - יו"ר מועצה דתית מרום גליל, עשרות מתושבי היישוב, רבני "טהרת המשפחה" וגם נציגי המשפחות מהאסון.

הרב אפריים קרויס, גיסו של הרוג מירון, הרב דוד קרויס ז"ל: מרגש ביותר שביישוב שסמוך למירון נחנך מקווה טהרה ואנו בטוחים שיש בזה עילוי נשמה גדול לנפטרים הקדושים.

יו"ר "טהרת המשפחה", הרב חיים לוי אמר באירוע כי בימים אלו שהם ימי שמחה לפני חג הפורים, פתיחת המקווה היא שמחה גדולה כי מגבירים טהרה ומקרבים את הגאולה.