phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
מהפכה של ממש במושב אבן ספיר- נחנך במקום מקווה מפואר במעמד גדול הדור הרב חיים קנייבסקי.
28/10/2019

מהפכה של ממש במושב אבן ספיר שבפרוזדור ירושלים: לאחר שלפני כשנה וחצי נוסד מניין תפילות במקום- לפני מספר ימים, לאחר עשרות שנים, נחנך במקום מקווה מפואר במעמד גדול הדור הרב חיים קנייבסקי ובהשתתפות מאות תושבי המושב והאזורים בסביבה. מדובר גם במקווה היחיד באזור המונגש לבעלות מוגבלות. 

המקווה הוקם ע"י המרכז הארצי לטהרת המשפחה לאחר פנייתה של המועצה האזורית מטה יהודה והעומד בראשה ניב ויזל לזכר רעייתו המנוחה של הרב קנייבסקי, הרבנית בת שבע אסתר, שנפטרה בדיוק לפני 8 שנים. מנכ"ל המרכז עקיבא ויינר: "זה מדהים לראות איך יישוב שהוא לכאורה חילוני פשוט ציפה ושיווע במשך שנים למקווה חדש על מנת שמצוות טהרת המשפחה תוכל להתקיים כהלכתה".


המושב אבן ספיר שבפרוזדור ירושלים מצטייר בעיני רבים כמושב חילוני לחלוטין, אך מסתבר שבשנים האחרונות המושב עובר מהפכה של ממש. לאחר שלפני כשנה וחצי נוסד לראשונה במקום מניין תפילות- השבוע היישוב זכה לקבל את פניו של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי שהגיע במיוחד למעמד חנוכת מקווה חדש ומפואר שנפתח כעת.


בעקבות דרישות ובקשות של נשות המושב למקווה ראוי ומכבד החליטה המועצה האזורית מטה יהודה לפעול בעניין ופנתה למרכז הארצי לטהרת המשפחה שתיקח על עצמה את ביצוע הפרוייקט והעלויות הכלולות בו מעבר לתקציב המועצה. במקום היה קיים עד עתה מקווה ישן ומוזנח בן עשרות שנים, כשרובן המוחלט של הנשים שהיו מעוניינות לטבול העדיפו לנסוע למקומות מרוחקים יותר שיאפשר להן לטבול באופן ראוי יותר, כאשר גם כלות טרום נישואיהן כמעט ולא הגיעו למקום. 


מלבד כספי המועצה- רובו של תקציב הבנייה מומן ע"י המרכז הארצי לטהרת המשפחה שגייס כספים ותרומות לשם כך וכן ביצע את הבנייה בפועל לאחר תכנון ועיצוב המקווה ע"י אדריכלית הארגון. אופי העיצוב עד הפרטים הקטנים הוא תוצר של שיח עם נשות היישוב על מנת שהמקווה יותאם לדרישותיהן וצורכיהן. הבלנית במקום מתארת כי מאז פתיחת המקווה במוצאי יום הכיפורים זינק מספר הנשים שהגיעו לטבול ואף 2 כלות הגיעו ערב חתונתן.


במרכז הארצי החליטו כי המקווה החדש ייקרא "באר שבע" על שמה של הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי שהלכה לעולמה לפני כ-7 שנים. כאשר גדול הדור הרב חיים קנייבסקי התבשר על ההחלטה הוא הודיע כי הוא מתכוון להגיע לחנוכת המקווה שתוכננה ליום פטירתה של הרבנית. 

 
בנו של הרב-ראש ישיבת תורת מלך, ר' שלמה קנייבסקי אמר בשם אביו באירוע כי "בניית בית כנסת זה מקדש מעט ויש לזה חשיבות כמו של בניית בית המקדש, כידוע בניית מקווה קודמת לבניית בית כנסת כך שהמעמד הזה של חנוכת המקווה הוא כביכול יותר משמח מבניית בית המקדש".


מנכ"ל המרכז הארצי לטהרת המשפחה עקיבא ויינר: "המקווה נבנה ברמת גימור גבוהה ביותר תוך שיתוף פעולה מבורך ומוצלח גם של התושבים במקום וגם של המועצה האזורית מטה יהודה. במסגרת העבודות במקווה הכשרנו חדר עבור בעלות מוגבלות כאשר הוא היחיד באזור המונגש עבורן. זה מדהים לראות איך יישוב שהוא לכאורה חילוני פשוט ציפה ושיווע במשך שנים למקווה חדש על מנת שמצוות טהרת המשפחה תוכל להתקיים כהלכתה".