phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
15 שנים אחרי ההתנתקות, מקווה חדש נחנך עבור הנשים בכרמי קטיף. הבלנית הרבנית לאה ויז'ונסקי ממשיכה בתפקידה עוד מאז שהתגוררה בחבל עזה. ערוץ 7.
30/07/2020

מקווה נשים חדש נחנך בימים אלו ביישוב כרמי קטיף, בו מתגוררות 130 משפחות שפונו מבתיהן בגוש קטיף לפני 15 שנים.

עבור הנשים זו סגירת מעגל וצעד נוסף אל עבר ההתבססות שלהן בישוב הקבע שאליו הגיעו לפני כארבע שנים.

עד היום נאלצו הנשים לטבול במקווה ביישוב סמוך. "בשבת זה אומר ללכת ברגל לישוב הסמוך, נניח כשרואים אותך יוצאת מהישוב כולם מבינים לאן את הולכת וזה לא ממש נעים", אומרת אחת הנשים. ''בחורף זה ממש מורכב אם גשום".

"המקווה החדש שנפתח עכשיו נמצא במרכז היישוב עם גישה צדדית, זה הרבה יותר נוח וזה יפתור לרובנו הרבה בעיות", סיפרה.

טלאור גוטמן, תושבת כרמי קטיף, גדלה בגוש קטיף והייתה בת 12 בעת ההתנתקות. לפני מספר שנים נישאה וחזרה לגור בכרמי קטיף יחד עם תושבי מושב קטיף. "עד עכשיו השתמשנו במקווה הישן, אמנם היה נקי ומסודר אבל קטן וישן עם חדרון הכנה אחד. עכשיו נפתח לנו מקווה יפיפה, מעוצב ונעים. בעיני ממש חשוב שהמצווה הזו תהיה נעימה לנשים ושנבוא להתפנק ואני מאמינה שהמקווה החדש יגרום לכך שהמצווה תהיה הרבה יותר מחובבת על נשות הישוב", היא מספרת.

"את נכנסת לשם ואומרת - וואו, איזה מקום יפה ואוירה נעימה. מרגש. מרגישים שהמקווה תוכנן בצורה מאד מוקפדת ומפנקת, אני יודעת כמה המועצה ועמותת 'טהרת המשפחה' עבדו על זה והשקיעו תקציבים רבים כדי שזה יקרה".

גוטמן מספרת על סגירת המעגל בציון 15 שנים להתנתקות, "הבלנית המקסימה שלנו במקווה, הרבנית לאה ויז'ונסקי היא הבלנית עוד ממושב קטיף, הייתה הבלנית הראשונה של הישוב כשקטיף הוקמה, מה שתורם לתחושת היציבות. 15 שנים חיכינו למקום נטוע בקרקע, לא זמני. סוף סוף זה קורה".

את בניית המקווה החדש בכרמי קטיף הובילה עמותת "טהרת המשפחה" בשיתוף המועצה האזורית והדתית לכיש ובביצוע משרד "ברבר אדריכלים". העמותה אחראית על בנייתם של מאות מקוואות ברחבי הארץ ובנתה את כל המקוואות בגוש קטיף.

מנכ"ל עמותת טהרת המשפחה עקיבא ויינר: "מרגש עבורנו לחנוך את מקווה כרמי קטיף בדיוק בציון 15 שנים להתנתקות. זו סגירת מעגל ראויה גם עבורנו שבנינו את המקוואות בגוש קטיף ביניהם את מקווה בני דקלים שנחנך ממש מספר ימים לפני ההתנתקות ונהרס כליל בעודו חדש. מאז אנחנו זוכים לעשות תיקון וכיום חונכים מקווה רביעי ליישובי מפוני הגוש".