phone icon whitephone icon purpleהתקשרו *3046
icon envelope icon envelope צרו קשר
en fr
בטיחות הטובלות ובטיחותכן מבוססת על ציות להנחיות משרד הבריאות ומשרד לשירותי דת. חשוב לוודא קבלת הנחיות מעודכנות מהאחראיים להפעלת המקווה. להלן הנחיות מרכזיות.
20/03/2020

התנהלות הבלנית והמקווה:

1. על נשים בבידוד נאסר להגיע למקוואות, וחשוב להבהיר במקווה שאסור לאישה מבודדת לטבול. האיסור חל על נשים שהגיעו מחו”ל, על מבודדות בגלל חולה מאומת, ועל כל מי שיש לה מחלת חום עם תסמיני נשימה. הבלנית צריכה למדוד חום לפני הגעה למקווה כדי לוודא שהיא ללא תסמינים.

2. על פי החוק הנוכחי מותר לאישה לצאת לטבילה רק כשתואם תור מראש. חשוב שלציבור הטובלות יהיה מידע זמין וברור על האופן שבו יש לקבוע תור, והזמן בו ניתן לעשות זאת.

3. על פי ההנחיות העדכניות של משרד הבריאות חובה ליצור מרווח של רבע שעה בין טובלות באותה בריכת טבילה.

4. חשוב להקפיד על מניעת התקהלות במקווה, ומחוצה לו. יש להקפיד על המגבלות החלות על מספר מקסימום של נשים במבנה המקווה, וכן על מרחק של שני מטרים לפחות בין אישה לאישה, כולל הבלנית והטובלת.

5. חשוב להקפיד על ההנחיות לחיטוי מי המקווה, ולהקפיד על הכנסת חומרי חיטוי בכמות הנחוצה לעמידה בערכי החיטוי העליונים המותרים בתקנות. עם זאת, למען בטיחות הטובלות, יש להקפיד שלא להוסיף חומרי חיטוי מעבר לערכים עליונים אלו. 

 ערכי הכלור, העכירות וההגבה בבריכת הטבילה צריכים להימדד ולהיות מתועדים במועד פתיחת המקווה ולפחות פעם בשלוש שעות.

6. חובה לרוקן את בריכות הטבילה פעם ביום. במקוואות בהם קיים מסנן פעיל בתוך בור הטבילה, יש להחליף את המים פעם בשבוע, אך יש לנקות את אלמנט הסינון בכל יום.

7. יש להקפיד על חיטוי כל המשטחים בין טובלת לטובלת. ניקוי וחיטוי יסודיים יתבצעו בחדרי השירותים והמקלחות, וימצאו בהם בכל עת סבון ידיים, נייר לניגוב ידיים, נייר טואלט ופחי אשפה. ההנחיה היא לנתק מכשירים חשמליים לייבוש ידיים. המשטחים שיש לחטא כוללים אביזרים וציוד בשימוש נרחב ומשותף כדוגמת: כסאות, שולחנות, ידיות, מתגי תאורה, כפתורי הפעלה, מעקות, כיורים וכו’ ובכל משטח בו נוגעות הטובלות. החיטוי יתבצע לאחר ניקוי המשטח במים וסבון, עם חומר חיטוי על בסיס כלור בריכוז 1000 מג”ל(2.5%-3% אקונומיקה) – להכנת התמיסה יש להוסיף 40 מ”ל כלור לליטר מים. לחילופין ניתן לחטא באמצעות תמיסת אלכוהול בריכוז של לפחות 70%, באמצעות ניגוב או התזה עד לייבוש. 

8. יש להדריך את הנשים לבצע את כל ההכנות בבית ולהתרחץ במים וסבון בביתן לפני היציאה למקווה. ההגעה למקווה היא לצורך טבילה בלבד. אין לאפשר שימוש באביזרים משותפים כגון: מגבות, ספוגים לרחצה, מסרקים, מספריים, קוצצי ציפורניים וכו’.

9. מומלץ להציב במקווה מתקנים לחיטוי ידיים במקומות נגישים ונראים לעין כגון: כניסה לבניין, מבואה לחדרי השירותים וכו’.

10. במקרה של אישה שיש לה מחלת רקע, או שמערכת החיסון שלה מדוכאת, כדאי שתטבול ראשונה לאחר החלפת המים. ‏מומלץ להפנות אותה לברר עם הרופאים שלה שיש בכך הגנה מספקת למצבה. 

12. בכל מקרה העולה מן השטח שאישה שנדרשת לשהות בבידוד טבלה או במקרה של חולת קורונה מאומתת שהסתבר שטבלה במקווה בשבועות האחרונים, יש לסגור ‏את המקווה באופן מידי וליצור קשר עם המרכז הארצי לטהרת המשפחה לקבלת הנחיות לחיטוי המקווה לצורך הפעלתו מחדש‎.